ایران سرا

Mehdi Kazemi’s Weblog

كريس دي‌برگ به دنبال اجراي كنسرت در ايران

Posted by Mehdi Kazemi on 28 May, 2008

 

در اين نشست هيچ خبري مبني بر قطعيت اجراي كنسرت و زمان و مكان آن اعلام نشد
كريس دي برگ، خواننده ايرلندي كه به تهران سفر كرده، در نشست خبري خود گفت كه مصرانه به دنبال برگزاري كنسرت در ايران است.

اين در حالي است كه در اين نشست هيچ خبري مبني بر قطعيت اجراي اين برنامه و زمان و مكان آن اعلام نشد.

كريس دي برگ به همراه مدير برنامه هايش به ايران سفر كرده تا امكانات برگزاري اجراي كنسرت مشترك با گروه پاپ آريان در تهران را بسنجد. اما مقامات ايران هنوز مجوز كتبي اين كنسرت را در اختيار گروه آريان و كريس دي برگ نگذاشته اند.

با اين حال محسن رجب پور مدير برنامه هاي گروه آريان اعلام كرد كه مجوزهاي شفاهي براي برگزاري اين كنسرت صادر شده و اين گروه هنوز درخواست مجوز كتبي را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نفرستاده است.

كريس دي برگ گفت: “از زماني كه پسر كوچكي بودم روياي ديدن ايران با من بود. ايران را كشور امني يافته ام و در مردم علاقه بسياري به برگزاري اين كنسرت ديدم. ”

اين خواننده ايرلندي عنوان كرد: “يكي از علت‌هاي حضور من در ايران عوض كردن ديد مردم دنيا نسبت به ايران است. تهران شهر پويا،‌ جالب و مدرن با يك تاريخ بسيار جالب است. تمدن پارسي ايران به ۴۰۰۰ سال قبل برمي‌گردد كه يكي از تمدن‌هاي بسيار جالب دنياست. عصر طلايي شما به ۵۵۰۰ سال قبل از ميلاد مسيح برمي‌گردد. در ديدارم از موزه‌هاي ايران كارهاي بسيار بي‌بديل را ديدم كه به نظرم زمانش رسيده كه مردم متوجه شوند كه در اين كشور چيزهايي براي ارائه كردن به دنيا وجود دارد.”

او در اين نشست اعلام كرد كه نه به منظور سياسي بلكه براي اجراي موسيقي به ايران سفر كرده است: “من آدمي غيرسياسي هستم كه نگاه شخصي به سياست دارم.”

كريس دي برگ گفت كه با سفر به ايران به دنبال به دست آوردن اعتباري دوباره نيست: “من در اين چند دهه به اندازه كافي اعتبار كسب كرده ام و نيازي به كسب اعتبار دوباره ندارم. من ايران را مثل ديگر كشورهاي شرقي دوست دارم. من به اندازه كافي سرم شلوغ است و كارهاي زيادي براي انجام دادن دارم و تنها دليلي كه به خاطرش هم اكنون در ايران هستم،‌ برگزاري كنسرت است. ”

رجب پور مدير پرو‍ژه همكاري كريس دي برگ و گروه آريان در باره اجراي كنسرت گروه پاپ ايران و خواننده ايرلندي گفت: “كنسرت گروه موسيقي آريان در سه قسمت اجرا مي شود در بخش اول اين اجرا ۸ قطعه از گروه آريان اجرا مي شود و پس از آن كريس دي برگ ۸ قطعه به تنهايي اجرا خواهد كرد و قسمت پاياني هم به اجراي قطعات مشترك گروه آريان و كريس دي برگ اختصاص دارد .”

او افزود: “سال گذشته آقاي احمدي مديركل دفتر موسيقي وزارت ارشاد اعلام كرد كه هيچ مشكلي براي اين كنسرت وجود ندارد.”

رجب پور گفت: “ما ابتدا قصد داشتيم اين كنسرت را تابستان در استاديوم دوچرخه سواري آزادي برگزار كنيم اما شايد زمان كنسرت به مهر و آبان موكول شود.”

مدير شركت ترانه شرقي ادامه داد: “ما تاكنون در خصوص مسائل مالي با كريس دي برگ و هيات همراه صحبتي نكرده‌ايم و ايشان نيز هيچ پولي را دريافت نكرده‌اند. بلكه تنها با احترام به صلح و انسان دوستي همه كارها را انجام داده‌‌اند و تازه قصد داريم بعد از جلسه امروز در خصوص اين موارد صحبت كنيم.”

2 Responses to “كريس دي‌برگ به دنبال اجراي كنسرت در ايران”

  1. خدا کنه ارزش این جور آدمای مشهور که به ایران پا میذارن بیشتر دونسته بشه، چون برای کشور ما حضورشون خیلی سودمنده!

  2. کانون آزادیخواهان ایرانی در ترکیه said


    سلام
    با ما باشید، حتی از پشت کیبوردهایتان . . .
    کانون آزادیخواهان ایرانی در ترکیه

Leave a Reply

 
